Om STIF Allidrett

Om STIF Allidrett:

STIF Allidrett for barn (kalt Barneidretten) startet høsten 2001, og har siden den gang hatt gleden av å tilby ulik idretter for barn fra 4 år og opp til 8 år.

Det ble da startet en skole med blant annet fokus på å lære barn om forskjellige idretter. Barneidretten i STIF legger vekt på et trygt miljø for barna, og fokuserer på at idrett skal gi mange fine opplevelser i et godt fellesskap.

Barneidretten ønsker å presentere et bredt utvalg av idretter, og på denne måten kan barna prøve ulike aktiviteter. Barna skal få prøve ut idretter i trygge rammer slik at de får muligheten til å gjøre noe de syns er morsomt og preget av mestring, samtidig som de får ny kunnskap, og forhåpentlig har lyst til videre aktivitet senere.

Vi har base på Bugården Ungdomssskole (gymsalen). Det vil variere fra idrett til idrett hvor vi skal være, dette vil det bli gitt informasjon om i forkant. Hver aktivitet vil vare i tre eller fire uker, på tirsdager. Idrettene vi skal innom vil stille med egne trenere, sammen med en eller flere voksne fra barneidretten. Det er alltid "kjente fjes" for barna tilstede.

Barnidretten har treningstid 17.00-17.45 tirsdager.

Vi håper at bareidretten kan være en god start på videre medlemsskap i de ulike gruppene i STIF. Vi ønsker å gi barna et godt, sosialt miljø slik at de videre fortsetter å skape og dele felles idrettsglede.

Framover ser vi også på muiligheten for allidrettsgrupper  også for ungdom og voksen.

Vår Facebook side: https://www.facebook.com/groups/2020774214610342

VELKOMMEN TIL STIF ALLIDRETT!